Jar

Snáď ste počas jarných mesiacov v príprave auta nič nezanedbali. Po zime je treba auto pozrieť od A po Z, nakoľko chlad, sneh, mráz, či posypové soli vedia s autom narobiť poriadnu šarapatu.

pixabay.com

Auto treba poriadne umyť, samozrejme hlavne podvozok, treba vymeniť pneumatiky, pozrieť výfuk, či filtre. 

Nezabudnite ani na stierače. Gumičky totiž vplyvom mrazu a snehu často stvrdnú a neplnia už svoju úlohu. Takáto oprava vás vyjde na pár eur. Je to určite lepšie, než pri každom daždi počúvať ten nepríjemný zvuk pri každom jednom pohybe po sklách.

Jednoducho povedané, prevencia je základ, a čo nezanedbáte na jar, v priebehu roka sa vám vráti v plnej funkčnosti vášho tátoša.

Leto

Teplé, ba niekedy až tropické obdobie je však už o niečom inom. Nielen naša pokožka potrebuje ošetriť pred UV lúčmi, ale aj lak na našom aute. UV lúče zo slnka sú škodlivé nielen pre nás, ale aj pre lak. Preto lak potrebuje vrstvu vosku, ktorú ho ochráni, a to nielen jednu, ale rovno dve. Vrstva vosku na vopred umytý a dekontaminovaný lak je alfou a omegou ochrany laku karosérie. Voskovanie auto ochráni nielen pred UV lúčmi, ale aj pred hmyzom, trusom vtákov, či kyslým dažďom.

Jednoducho povedané, auto voskujte vždy pred náročným obdobím, teda na jeseň a na jar.

Okrem vosku je dôležitá aj voda, a to nie hocijaká. Máme na mysli vodu do ostrekovačov. Počas leta by ste si mali dať záležať na jej výbere a zvoliť takú, ktorá po zaschnutí na priamom slnku nezanechá vodný kameň ani na skle, ani v miestach ostrekovacích trysiek.

Ak ste zvolili tekutý stierač na čelné sklo, zvoľte vodu ostrekovačov s neutrálnym ph, aby ste ho ostrekovaním nezotreli. 

pixabay.com

Najdôležitejšia je ale príprava klimatizácie. Tú treba prečistiť úplne celú, ak vám záleží na tom, čo dýchate. Aspoň raz ročne by sa mala klimatizácia dezinfikovať ozónom. Zničí mikroorganizmy, ktorým sa vo vnútorných priestoroch vlhkej klimatizácie mimoriadne darí. Ozón zničí 99,99% baktérií a plesní.

Základom dezinfekcie je rovnako aj demontáž a výmena peľového filtra, ktorý by sa mal meniť raz ročne. Ďalej je nutné skontrolovať, či nie je potrebné doplniť olej, aby sa kompresor nezadrel a klimatizácia hladko bežala.

Zdroj: autosuv.sktopspeed.sk