Do akej skupiny patríte vy? Do tej, ktorá je odolná voči masírovaniu z televízie, internetu, či obchodov? Alebo do tej, ktorá sa nechá ľahko zlomiť a ovplyvniť?
Predvianočný čas je nabitý emóciami, preto je pre médiá jednoduchšie zlomiť nás a prinútiť kúpiť to, čo ponúkajú. No Slováci až takí hlúpi nie sú.
Podľa prieskumov sa až pätina Slovákov nenechá ovplyvniť reklamami. To neznamená, že tie dve pätiny sa ovplyvniť nechajú, to vôbec nie. Reklama neaktivizuje ich správanie, ale skôr zvyšuje pozitívne vnímanie danej veci. Takže nás donúti o danej veci premýšľať, alebo ísť sa na ňu pozrieť do obchodu. No nie je to tak, že okamžite berieme mobil do ruky a bezhlavo sa objednáva a míňa.
Najťažšie to majú rodičia, pretože dieťa dokáže vytvoriť enormný tlak, ak uvidí v televízii, alebo na internete niečo, čo sa mu páči a nebodaj to majú ešte jeho kamaráti.
V tomto smere treba byť veľmi racionálny a treba nastaviť pre dieťa hranice. Dať mu na výber, alebo sa dohodnúť, že si na danú hračku našetrí, alebo si ju musí zaslúžiť. S dieťaťom musí vedieť rodič vyjednávať a zhovárať sa s ním. Nenechajte sa hlavne pred Vianocami rýchlo zlomiť.
Odhliadnuc od toho všetkého ale musíme uznať, že reklamy sú každým rokom krajšie a krajšie, hlavne tie internetové. Na niektoré napr. čaká celý svet a nie je to o tom, žeby po jej vzhliadnutí človek išiel do daného obchodu okamžite nakupovať.
Obchodný reťazec John Lewis každoročne posledný piatok v novembri vyjde so svojou reklamou, na ktorú čakajú milióny. Má totiž v sebe vždy krásne ľudské posolstvo.
Zdroj: trend.sk