Možno sa to nezdá, ale toto je veľmi zaujímavá téma, pretože nahliadneme takpovediac "do hrnca" automobilových velikánov, ktorí rozhodujú o pomenovaní nových modelov áut.
Proces vzniku názvu modelu nie je vôbec jednoduchý a automobilka môže ísť viacerými cestami. Buď nechá o názve rozhodnúť verejnosť, alebo osloví návrhárov, alebo konštruktérov. Názov by sa mal viazať na domovskú krajinu automobilky, na jej históriu, alebo na prednosti automobilky, alebo vychádzať s jej primárneho názvu.
Prvých nástrelov mien býva aj cca 150, to nie je naozaj málo. Na meno sa musia jeho tvorcovia pozerať z viacerých uhlov pohľadu. Aké vzbudzuje asociácie a podobne.
Mnohé automobilky majú zaregistrované tzv. benchmarky, alebo ochranné značky. Či už ide o poradie čísiel, alebo konkrétne číslo, názov, farbu. Hocičo, čo robí značku unikátnou.
Často však tvorcovia zabúdajú na akúsi lingvistickú verifikáciu. Tzn. aby sa názov modelu auta dobre vyslovoval vo viacerých jazykoch, nielen v tom domovskom.
Dajme si pár príkladov:
Ford Mondeo - názov vychádza z francúzskeho slova Le Monde (svet). Názov tohto modelu odzrkadľuje to, že Ford Mondeo bolo prvé auto, ktoré sa od tejto značky predávalo celosvetovo.
Volkswagen Polo, Golf, Passat - táto automobilka pomenúva svoje modely podľa veterných alebo morských prúdov.
Veľmi často volia automobilky pomenovanie po zvieratách, prenášajú tak na model akúsi asociáciu prednosti daného zvieraťa - Mustang, Viper, Kodiaq. Keď ide o najväčší druh medveďa hnedého, Škoda Kodiaq tak patrí medzi jedno z najväčších SUV Škody. Alebo podľa destinácií daného štátu - Ibiza, Murano a pod.
Zdroj: netfinancie.sk, autobild.pluska.sk, borsauto.sk