Tak, ako treba vedieť hľadať, treba vedieť aj ponúkať a ponuka práce cez inzerát má svoje pravidlá. Ako teda efektívne napísať inzerát, ktorý možno uverejniť aj na mieste, kde by ste skôr hľadali použité oblečenie, či elektrospotrebiče?

Názov

Výstižný a presný názov je základ úspechu. V súčasnej dobe sú trendy kadejaké anglicizmy, no uvedomte si, že pracovné miesto si hľadá aj človek, ktorý v týchto názvoch nemusí byť až taký zbehlý.

Samozrejme, ak ide o pozíciu, ktorá si napr. vyžaduje vyššiu úroveň cudzieho jazyka, alebo rozhľad v IT sektore, tak vám nikto "moderné" pomenovanie vyčítať nemôže. 

Inšpirujte sa

Mať prehľad v konkurencii sa vypláca aj pri tvorbe inzerátu. Pokojne sa inšpirujte. Nekopírujte však od slova do slova, lebo ten, kto prácu hľadá, hľadá na viacerých frontoch, tak aby nenastala situácia, že sa budete musieť cítiť trápne za to, že vy hľadáte kreatívneho človeka, no práve vy ste málo kreatívni pri tvorbe inzerátu. 

Popis

Vcíťte sa do kože uchádza a položte si otázky, ktoré by vás zaujímali. Všetky tieto odpovede nech má váš inzerát. Tzv. "must" informácie sú miesto výkonu práce, termín nástupu, pracovná náplň, typ pracovného úväzku, mzda. 

Niekto by si myslel, že toto zázračné čísielko môže zatajiť a povedať až pri osobnom stretnutí. No vedzte, že od 1. mája 2018 platí, že zamestnávateľ je pri zverejňovaní ponuky zamestnania povinný uvádzať sumu základnej zložky mzdy, tzn. mzda poskytovaná podľa odpracovaného času alebo podľa dosiahnutého výkonu. Zamestnávateľ nesmie po uzavretí zmluvy so zamestnancom dohodnúť nižšiu nástupnú mzdu, akú zverejnil v inzeráte.

avizo.sk

Benefity

Okrem výšky mzdy vedia inšpirovať aj benefity, ktoré zamestnávateľ ponúka. Pokojne ich do inzerátu napíšte. Medzi benefity, ktoré zamestnanec ocení, sú napr. príplatky cez víkendy, či sviatky, príspevok na dopravu, alebo aj na ubytovanie. 

Ako?

Dbajte na to, aby ste zrozumiteľne napísali, AKO sa má človek uchádzať o prácu a AKO bude prebiehať výberové konanie.

Info na záver

Váš inzerát môže a nemusí obsahovať informácie o zamestnávateľovi. Ak áno, krátko a stručne napíšte zameranie, napr. rok založenia, či počet zamestnancov. Zvyšuje to vašu bonitu v očiach uchádzača, ak vidí, že vaša spoločnosť má dlhoročnú tradíciu.

Zdroj: finapconsulting.sk


Súvisiace inzeráty

Ponuky práce